Retromobile 2017.

Retromobile 2017: Citroenov naglasak na gospodarskim vozilima

Za ovogodišnji Retromobile (8. do 12. 02 u Parizu), Citroen je odlučio staviti naglasak na vlastito naslijeđe među gospodarskim vozilima. Ova jedinstvena povijesna izložba dolazi nakon 70 godina od prvog javnog pojavljivanja, u Parizu, kombija Typ H, koji zauzima stalno mjesto u društvenom imaginariju.

Sedamdeset godina nakon predstavljanja Type H kombija (apsolutnog arhetipa francuskog kombija), Citroen je odlučio naglasiti svoje bogato naslijeđe u gospodarskom programu na Retromobileu 2017., koji se održava u Pariškom Porte de Versailles Exhibition Centre od srijede 8. do nedjelje 12.02.

Posjetitelji Citroenovog štanda u prvom paviljonu uživat će u pogledu izbliza na deset fascinantnih Citroena, uključujući:

- Citroen C4 vučna služba (izložen zahvaljujući C4 C6 Vintage Club)

C4, prvi puta pokazan na Paris Motor Showu 1928. godine, naslijedio je B14 čija je izvedenica. Glavne vrline bile su mu moderan dizajn, pojačana šasija, motor od 1,628 cc, paljenje preko razvodne kape i pumpa za vodu. Verzija vučna služba na ovogodišnjem Retromobileu je samo jedan od mnogih formata C4: obiteljski auto, roadster čak i vozilo voženo na trkaćoj stazi u slavnom Yellow Cruiseu. Proizvodio se do 1934. do kada ih je ukupno proizvedeno 243,000.

- Citroen TUB (izložen zahvaljujući Conservatoire Citroen) TUB (akronim za Traction Utilitaire Basse, ili "bazni, prednje pogonjeni, gospodarski") je bio prvi u dugome nizu lakih gospodarskih vozila i predak Type H-u. Ovaj napredni, naprijed pogonjeni kombi, pušten je u proizvodnju 1939.; bio je hvaljen zbog svoje praktičnosti, ravnog poda i dovoljno prostora u teretnom dijelu da se čovjek mogao uspraviti, kabinom pomaknutom prema naprijed i kliznim vratima. Proizvodnja se zaustavila na 2000 komada, zbog početka Drugog svjetskog rata.

- Citroen Traction Commerciale (izložen zahvaljujući La Traction Universelle)

Traction avant (što samo znači "prednji pogon") je bilo sve od imena što je trebalo predratnim, vizionarskim vozilima Andrea Citroena, zato što je u to vrijeme neupitna norma za motorna vozila bio stražnji pogon. Sa svojim nistkim težištem, čeličnom samonosivom karoserijom, malom težinom i naprednom aerodinamikom, Traction Avant je revolucionarizirao iskustvo vožnje tog vremena, u vidu agilnosti, držanja ceste, itd. I utro je put za moderne automobile. Traction potječe iz 1934. godine i u francuskoj kolektivnoj memoriji neizbježno evocira na Okupaciju. Proizvodnja je dosegla 759,000 jedinica, tijekom rekordne proizvodnje od 23 godine.

- Citroen Typ H (izložen zahvaljujući Club H Tendre et Chevronne)

Citroen Typ H, predstavljen je prije 70 godina na Paris Motor Showu 1947., naslijedio je TUB, prenoseći istu praktičnost (nizak tovarni prostor, mjesto za stajanje, klizna vrata). U pogledu dizajna, glavna značajka bez sumnje je bio rebrasti lim karoserije, koji mu je davao strukturalnu čvrstoću. Očito robustan kombi imao jer nosivost 1,200 kg i poslužio je kao baza bezbrojnim karoserijskim izvedbama. Type H nije napuštao Citroenove kataloge do 1981., do koje je proizvedeno 490,000 jedinica. Koristili su ga trgovci, Policija, koristili su ga svi. Zato kad Francuzi tih generacija pomisle na "kombi", sigurno misle na Type H. U stvari, on se vraća u modu, sudeći po mnogim modernim preradama u kamione s hranom koje viđamo ovih dana.

- Citroen 2cv Van (izložen zahvaljujući Association des 2cv Clubs de France)

Robustan, praktičan i štedljiv, Citroen 2cv furgon potječe iz 1951., bio je također iznimno svestran, a Glacautova prerada (s bočnim prozorima i klupom) mu je čak proširila tržište i na obiteljske vozače. Postigao je golem prodajni uspjeh, a proizvodnja je dosegla 1,246,000 jedinica prije no što se ugasila 1978. - Citroen Mehari Vatrogasno vozilo (izložen zahvaljujući Mehari Club de France)

U svibnju 1968., mjesec kada se činilo da je čitava Francuska mlada generacija izašla na ulice u ime slobode, Citroen je predstavio vozilo za razonodu, daleko ispred svojeg vremena: Mehari, postavljen na platformu Dyane 6. Svjež i potpuno razuzdani Mehari razbio je sva uobičajena pravila dizajna kabrioleta. Bio je svestran, praktičan i štedljiv, a mogao se pohvaliti i genijalnom karoserijom od ABS plastike, koja ga je jako olakšala (samo 525 kg) i istovremeno učinila otpornim na koroziju, što je značilo da ste ga mogli oprati sa šmrkom kao tačke. Kao što se pojavljuje na Retromobileu u vatrogasnoj verziji, Mehari je također službovao i u francuskoj vojsci i policiji. Iznad svega, bio je veliki hit, ostao je u katalogu do 1987. godine s proizvodnjom koja je dostigla 145,000 jedinica.

- Citroen SpaceTourer Hyphen Concept Car (izložen zahvaljujući Conservatoire Citroen)

Citroen SpaceTourer Hyphen, predstavljen na posljednjem Geneva Motor Showu, je paren, avanturistički koncept s pogonom na sve kotače, baziran na serijskoj verziji Citroen SpaceToures furgona, lansiranog 1916. Ime Hyphen je odabrano da naglasi vezu između furgona i SUV-a. Ova jedinstvena interpretacija SpaceTourera, sama u rodu s novim Jumpyjem, je dobra ilustracija Citroenove trajne kreativnosti u veliko serijskim vozilima.

Izazov Zlatnog skarabeja

Još jedna zvijezda Citroenovog Retromobilea 1917. je i Scarabee d'Or (Zlatni skarabej), izložen zahvaljujući Conservatoire Citroen. Ovaj Citroen B2 model K1 na gusjenicama bio je prvo motorno vozilo koje je prešlo Saharu, 1922. godine u pionirskoj ekspediciji koju je proveo Andre Citroen kako bi svijetu dokazao kako su pouzdana njegova vozila. Ova izvanredna avatura, koju je vodio komandant George-Maria Haardt s Louisom Adouin-Dubreuilom, prethodila je slavnom Citroenovom Black Cruiseu iz 1924. i Yellow Cruiseu 1931. godine.

Danas projekt Scarabée d’Or, un défi pour la Jeunesse (natjecanje za mlade Zlatni Skarabej), ostvaren u suradnji s udrugom “Des Voitures & des Hommes” i uz partnerstvo s Citroën Arts and Jobs Muzeja, nudi studentima izazov prave restauracije Zlatnog skarabeja. Ambiciozni projekt započet je u lipnju 2016. i trajat će do 2019.

Za više informacija: www.scarabeedor.org

Za vrijeme Retromobilea, posjetitelji Citroenovog prostora moći će razgovarati s ljudima koji rade na projektu (članovi udruge Des Voitures & Des Hommes i studentima neki škola koje sudjeluju u projektu)

Amicale Citroen Internationale (ACI) i klubovi na Retromobileu

Kao i prijašnjih godina, članovi klubova kolekcionara koji izlažu vozila, bit će prisutni kako bi mogli o izlošcima razgovarati s posjetiteljima. Tamo će biti i dućan sa srodnim proizvodima.